تبلیغات
وو وای تائو - فواید ورزش رزمی
 
وو وای تائو
درباره وبلاگ


من سیاوش عبدی اهل بوکان هستم یک سال ونیمه درکنار سی هینگ منصور امینی مشغول به یادگیری وو وای تائو یا همون وینگ چون هستم .درحال حاضر دارای شالبند سبز هستم.یک نکته درمورد سی هینگ منصور اینکه واقعا استاد خیلی عالی می باشدو دارای شالبند قهوه ای می باشد در کنارایشان یک استاد عالیه دیگه به نام سی هینگ ایوب رسولی وجو داره که ایشون دارای شالبند آبی می باشند ...........باتشکر ازاینکه از وبلاگ من دیدن می فرمایید راستی تا یادم نرفته اینم ایمیلمه siavash.abdi36@yahoo.com

مدیر وبلاگ : سیاوش عبدی
نویسندگان
نظرسنجی
از همه لحاظ کدام از این دو نفر بهتره؟





شنبه 28 خرداد 1390 :: نویسنده : سیاوش عبدی
بیماری فقر حرکتی

      شایدیکی از راه های نشان دادن اهمیّت تحرک، مطرح کردن بیماری فقر حرکتی  باشد. بیماری فقر حرکتی، اصطلاحی است برای آن دسته از بیماری های که میتوانند تا حدی به برخی شیوه های زندگی بی تحرک مربوط باشند. منظور از فقرحرکتی،کم بودن سطح فعالیت بدنی است همانطور که در مقدمه ذکرشد با پیشرفت فناوری،عادات حرکتی برای برآورده کردن نیازهای روزانه کاهش  یافته است.

این کمبود فعالیت میتواند باعث زوال بسیاری از روندهای طبیعی بدن شود؛ بنابراین مشکلات پزشکی، ازجمله بیماری های قلبی –عروقی مانند سرخ رگ کرونری ،فشارخون بالا،دیابت،چاقی، پوکی استخان،مشکلات روحی روانی فناهنجاری های عضلانی _ اسکلتی مانند کمر درد ، کلسترول خون بالا وبرخی سرطان ها، ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم به کاهش فعالیت بدنی  مربوط شود ؛ بنابر این افزایش سطح فعالیت ، ممکن است روند بیماری را تا حدٌی تغییر دهد. از بین بیماری های اشاره شده بیماری قلبی- عروقی، به ویژه بیماری سرخ رگ کرونری علت اصلی مرگ در کشورهای پیشرفته است ؛ برای مثال یک سوم مرگ ها به علت بیماری قلبی- عروقی است که یک دوم آن نیز مربوط به بیماری سرخ رگ کرونری است؛ به همین دلیل در این بخش ف بنا به اهمیت موضوعف بیماری سرخ رگ کرونری برسی میشود.

 

 

فعالیت بدنی وبیماری سرخ رگ کرونری

   بدون شک سیستم قلبی- عروقی در برابر بسیاری از فشارها آسیب پذیراست. شیوه ی زندگی نقش عمده ای در توسعه ی بیماری سرخ رگ کرونری دارد. این بیماری از تجمع رسوب در سرخرگهای کرونی قلب ناشی می شود. این سرخرگها وظیفه خون رسانی به عضله ی قلب را دارند؛رسوب لایه های چربی اغلب دردوران کودکی آغاز میشود وازآن پس درسراسر زندگی ادامه میابد. رسوب تدریجی چربی میتواند منجربه باریک شدن سرخرگ کرونی شود،انسداد کامل یا ناقص یک یا چند سرخرگ کرونی،می تواند باعث کم خونی عضله ی قلبی شود که دراین وضعیت، عضله ی قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند،این پدیده می تواند علایمی مانند درد سینه را به د نبا ل داشته باشد ودر صورتی که شدید باشد می تواند باعث حمله قلبی شود .

 

شیوع مرگ ومیر ناشی از بیماری سرخرگ کرونی وابتلای آن در افراد فعال کمتر است. خطر ابتلا به بیماری سرخرگ کرونی در افرادی که پیوسته وبه طور منظم ورزش می کنند، بین 5/1تا 4/2 برابرکمتر می شود.

 

فعا لیت بدنی با کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون،ممکن است ما نع ابتلا به بیماری سرخرگ کرونی شود و یا از وخامت آن بکاهد؛ بنابرین مقدار لایه های چربی را که در دیواره سرخرگی رسوب می کند ، تغییر می دهد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             فعالیت بدنی وفشارخون                                 

     پرفشارخونی عبارتست از افزایش مزمن وپیوسته فشارخون، آمار افراد مبتلا به فشار خون در کشورما وسایر کشورها بسیار بالاست، فعالیت بدنی خطر ابتلا به بیماری فشار خون را کاهش میدهد و بنابراین روند سخت شدن سرخ رگ ها کاهش می یابد، ورزش همچنین اندازه ی مجاری خونی، کارایی توزیع خون محیطی وبرگشت آن را به قلب افزایش می دهد.

 

فعالیت بدنی و کلستروت خون

   پر کلسترولی خون عبارتست از افزایش کلسترول خون به ویژه کلسترول لیپو پروتئین کم       چگالی معمولا با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی- عروقی همراه است، افرادی که چربی اضافه دارند ، اغلب میزان کلسترول لیپوپرتئین کم چگال آنها که کلسترول بد  نامیده میشود، بالاست. برخی تحقیقات نشان داده اند که تمرین استقامتی منظم، ل.د.ل را در افرادی که مقادیر زیادی از این مولکول را در خونشان دارند،کاهش می دهد. همچنین فعالیت بدنی میزان کلسترول لیپو پروتئین پر چگا ل ه.د.ل را که نوع خوب کلسترول نامیده میشود،افزایش می دهد.

   فعالیت بدنی میزان کلسترول بد خون را کا هش و میزان کلسترول خوب خون را افزایش می دهد .

 

فعالیت بدنی و دیا بت

   دیابت نوع دوم به شکل خفیف واغلب بدون علامت دیابت شیرین اتلاق می شود که معمولا پس از 40 سالگی بروز میکند، تحقیقات نشان می دهند فعالیت بدنی منظم از راه کاهش وزن وتاثیر بر حساسیت انسولین وتحمل گلوکز، خطر ابتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، پژوهش ها بیانگر آن بوده اند که زنانی که دست کم یک بار در هفته در فعالیت ورزشی شدید شرکت کرده اند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت بوده اند.

              

  فعالیت بدنی منظم، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد و میزان کلسترول خون را افزایش می دهد.

 

    

                      فعالیت بدنی و چاقی و اضافه وزن

    چاقی تحت عنوان وزنی تعریف شده است که میزان چربی آن بیش از حد مطلوب وبا توجه به جنس، سن و اسکلت بدن، مقدار آن از20%  فراتر رود. به بیان دیگر ،در این شرایت افزایش میزان چربی بدن تا حدی است که خطرهای تهدید کننده تندرسی رو به افزایش می گزارد.

افزایش وزن وچاقی-هر دو- تهدید کننده کیفیت و کمیت زندگی هستند. افراد چاق، عمر مورد انتظار کوتاهتر و زمینه ی ابتلا ی بیشتری به بیماری های سرخرگ کرونری،کلسترول خون بالا  ،فشار خون بالا، دیابت و سرطان های  معین دارند.

چاقی میتواند ناشی از تغزیه نامناسب،پرخوری، عدم تعادل هورمونی،عوامل ژنتیک وعدم فعالیت های بدنی باشد.

  افرادی که منظم ورزش میکنند،توانای بیشتری برای کنترل وزن بدن وبه طور دقیق تر چربی بدن دارند.

 

 فعالیت بدنی و مشکلات روحی روانی

    فعالیت بدنی می تواند آثار مخرب فشار روانی را کاهش دهد.  بسیاری از افراد، ورزش منظم را به ویژه به علت طبیعت شادی بخش آن وهمچنین برای آرامش ذهنی انجام می دهند. همه ی سطوح زندگی روزانه مانند کار، مدرسه،ارطبات های اجتماعی وحتی فعالیت های اوغات فراغت میتواند باعث فشار روانی شود که در این میان ورزش نقش مؤثری را در کاهش این فشار ها ایفا میکند؛ در واقع ورزش ، توجه شخص را از این موارد به موارد مثبت و آرمش دهنده معطوف میکند.

به طور کلی :بهبود سلامت روانی ، کاهش فشار و اضطراب و احساس افسردگی و تنهایی از مزایای شرکت در فعالیت های بدنی به شمار می آید.

 

 

فعالیت بدنی و نا هنجار های عضلانی ــ اسکلتی

    بیماری ها ونا هنجار های سیستم عضلانی ــ اسکلتی عبارتند از: پوکی استخوان، التهاب مفاصل، شکستگی های استخوانی ، پارگی های بافت هم بند، درد کمر و گونه های دیگر بیماریهای بی حرکتی ،کاهش توده ی استخوان ناشی از  فرایند سالمندی و عدم فعالیت بدنی از مشخصات پوکی اسخوان به شمار می روند.

مطالعات نشان داده اند که  شیوع شکستگی های استخوانیف هنگامی که افراد فعالیت بدنی بیشتری دارند، کمتر است.

درد کمر هر ساله میلیون ها انسان را گرفتار می سازد.

بیشتر از 80% مشکلات مربوت به کمر، ناشی از ضعف یا عدم تعادل عضلانی است که بر عثر نبود یا کمبود فعالیت بدنی به وجود می آید .

برای همایت از هم راستایی صحیح ستون مهره ای ، اگر عضلات به اندازه ی کافی قوی نباشند ، وضعیت قامت ضعیف و درد کمر گریبانگیر فرد می شود، وزن زیاد انعطاف پذیری ضعیف و عادت های غلط بلند کردن اجسام نیز به مشکلات کمر دامن میزنند . در خیلی از موارد میتوان این مشکلات را با طراحی برنامه های ورزشی ویژه افزایش قدرت و انعطاف پذیری در گروه های عضلانی مربوط ، بهبود بخشید . همچنین افرادی که به لحاظ بدنی در طول دوران زندگی فعال باقی بمانند، قدرت استخوان ،لیگامنت، وتاندونی خود را تا حد زیادی حفظ می کنند. بنابر این کمتر به شکستگی های استخوانی دچار می شوند .آخرین مبحثی که در ارتباط با فواید فعالیت بدنی در این بخش به آن می پردازیم ، تاثیر فعالیت بدنی بر پیری است. نقطه ای که اکثر افراد به آن می رسند و با مشکلات آن درگیر می شوند .

 

 فعالیت بدتی وپـیــــــــــری

    با افزایش سن ، مشکلات وناراحتی های بسیاری در افراد ایجاد می شود که می تواند در روند طبیعی زندگیشان ایجاد اختلال نماید. به طور کلی، تغییرات فیزیولوژیکی که به پیر شدن کمک می کنند عبارتند از : تحلیل رفتن عضلات ، افزایش چربی ذخیره شده بدن ،افزایش ضعف  عضلانی ،کاهش حجم استخوانی ، مشکلات خواب ، وضعیت روحی روانی تضعیف شده وکاهش سلامت قلبی . با دقت در هر یک از این موارد ،در میابیم که ورزش ــ رزمی نقش مؤثری در آنها دارد و می تواند روند موارد مذکور را به تأخیر بیندازد. ورزش در افراد مسن می تواند سبب افزایش قدرت وچابکی آنها شود، آنها می توانند بهتر حرکت کنند بدون آنکه سقوط کنند وهمچنین با ورزش و تحرک احساس نشات و شادابی بیشتری کنند.

 

              ورزش رزمی روند پیری را کند می کند

 

 

توصیه های در ارتباط با فعالیت بدنی

 

 برای استفاده از فواید تندرستی و پیشگیری از بیماری:

 

1) هر فرد باید دست کم 3  تا 5 روز در هفته فعالیت ورزشی داشته باشد .

 

2)انجام روزانه فعالیت ورزشی در هفته بهتر است.

 

3) هر فرد باید روزانه دست کم 30 دقیقه یا بیشتر به فعالیت بپردازد.

 

4)فعالیت های بدنی می بایست با شدت متوسط تا شدید انجام شوند.

  ادامه دارد..........





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 شهریور 1396 12:27 ق.ظ
Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is important and all. Nevertheless think of if you added some great photos or
videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics
and videos, this site could certainly be one of the greatest in its niche.
Terrific blog!
یکشنبه 4 تیر 1396 05:22 ب.ظ
Hi there very nice web site!! Guy .. Excellent ..
Wonderful .. I'll bookmark your site and take the feeds additionally?
I am satisfied to search out a lot of useful information here within the put up, we'd like work
out extra strategies on this regard, thank you for sharing.
. . . . .
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 05:20 ب.ظ
I am sure this piece of writing has touched all the internet people,
its really really good paragraph on building up new blog.
دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 11:53 ق.ظ
Hello there, You've performed an incredible job.
I'll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends.

I'm confident they will be benefited from this website.
سه شنبه 22 فروردین 1396 01:09 ب.ظ
Hey there would you mind sharing which blog platform you're working with?

I'm planning to start my own blog in the near future but I'm having a difficult time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your design seems different then most blogs
and I'm looking for something unique. P.S Apologies for getting off-topic but I
had to ask!
سه شنبه 22 فروردین 1396 06:42 ق.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it
seems as though you relied on the video to make your point.

You obviously know what youre talking about, why throw away your
intelligence on just posting videos to your site when you
could be giving us something enlightening to read?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
ابزار پرش به بالا
تصاویر زیباسازی نایت اسکین